onsdag 25. august 2010

It is smoothie time..

Dette er virkelig en herlig oppkvikker. Jeg har en bunke med lavendel stående på kjøkkenbenken, ikke bare dufter den godt, men smaker herlig i så mye forskjellig. 
Dette er virkelig en av mine favoritt krydder til å ha i te eller ulike bakverker.  Prøv det i smoothie det smaker himmelskt :)
Tips:
Kjøp tørket lavendel i en blomsterbutikk, sett den i et gammelt syltetøyglass og dekorer med en fin sløyfe. Da har du noe å pynte opp kjøkkenbenken med, samtidig som den gjør nytte for seg i maten.

my little lavender boost

3,5 dl  økologisk vaniljeyoghurt                   3,5 dl organic vanilla yougurt
1  frossen økologisk banan i biter                1 frosen organic banana
3 dl frossne bringebær                               3dl frosen raspberries
1,5 ts tørka lavendel.                                 1,5 tsp dried lavender

Bland i blender, rekker til ca 2stk.              Put it all in the blender, sprinkle fresh berries
Pynt med litt bær og lavendel                    on top, and serve right away.  
Serveres med engang.



Ha en super duper dag!

eldrid

4 kommentarer:

  1. Du veit virkelig å gjøre det koselig!!så kjekt at du har begynt å blogge igjen!;) goklem

    SvarSlett
  2. hei.
    så hyggelig og fin en blogg du har,her kommer jeg igjen.
    ha en fin dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. åh, nam! det såg kjempegodt ut!! lavendel dufter himmelskt;) eg har ikkje blender, så det må eg skaffe meg snart!!

    SvarSlett
  4. Hejsan!!

    tack för en gullig kommenatr hos mig..Kul att hitta hit!!

    Smoothien ser ljuvlig ut..massor av vitaminer!!

    ha en fin helg!!

    Kramar Sanne!!

    SvarSlett