fredag 3. september 2010

På dypet i min latte...

I blant er det bra å tenke over hva man har i livet. Det finnes alltid noe å være takknemlig for. Livet er en dans på roser...realiteten er at rosene også inneholder torner, man må bare velge hva man vil fokusere på. Rosebladene eller stilken med alle tornene. Jeg er en person som prøver å fokusere på det som er vakkert og possitivt, i stede for alt som er negativt og gjør meg nedtrykt,(hvem har vel ikke prøvt begge deler) men å gi mer oppmerksomhet til det som er bra i livet har gitt meg mer enn noe annet, nemlig noe som ikke kan kjøpes for penger - fred i hjertet.

Og det er først når man har fred på innsiden at man virkelig kan glede seg over det man har. I mitt tilfelle en varm kopp med nybrygget kaffelatte på en fredagskveld....som smaker så mye bedre når jeg har tid til å nyte  den....



og absurd nok min lille espressobrygger og melkeskummer fra bodum. ....(som desverre kostet litt penger) ...men, man kan jo velge hva man vil fokusere på, så da ble det god kaffe og ikke hvor mye utstyret kostet meg...;)

Livet er en gave
nyt kvelden!
eldrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar